Talking about flatmate, Decha might be my best one.
(I'm afraid Cathy and Sandy envy you, so let's say you are my best foreign one..haha...)

如果要說室友呀!爹恰應該算是我最要好的室友了~~~
(我怕凱西老蘇和珊蒂忌妒你,所以咱們就說你是我最要好的〝外國〞室友好啦!哈哈!)


照片文字:我看起來很糟是因為我為了寫論文已經四天沒睡了~~~(是很髒還是很糟 @@")

(↑ My last moment in Brunel, after that, I cried so hard on U3...)

We got 10 ppls in flat 41.
There are 4 Taiwanese, 2 Chinese, 2 Thai, 1 from Romania and 1 from Syria.
I must note down their names now,
in case...
just in case...
time deletes them...
(They are Cathy, Bella, Leon, Jar, Allan, Sky, Decha, Korena, Amy...etc)
Damn...two yrs passed by, I've forgot one of them.

(↑我在學校的最後幾分鐘,離開之後,我在公車上哭超慘的~~~)

我們41寢有十個人,分別是四個台灣人、兩個大陸人、兩個泰國人、一個羅馬尼亞人、一個敘利亞人~~~
我必須要現在就快點把他們的名字寫下來,
以免,我是說以免...
時間把他們從我的記憶中刪除~~~
(他們分別是:凱西老蘇、我、Leon、駕、Allan、Sky、木易、爹恰、可麗安娜...等)
該死,才兩年我就已經忘記其中一個人的名字了~~~
(因為搬進去沒多久就跟敘利亞人交惡,從此大家就叫他十號房的XXX,久了名字也就忘了,哈!)


照片文字:我們兩個最常出現在廚房,每天都要在這聊天!!!

Decha is from Thailand...
Ppls from Thailand and ppls from Taiwan are always good friends~~~

Don't know why, But I really have to say we both are friendly nations. Haha...

爹恰是泰國人~~~
我覺得泰國人和台灣人很容易變好朋友...

不知道為啥,但我真的必須說,我們兩國的人都很友善!!


照片文字:你有看到爹恰在笑嗎?
(我跟爹恰說:我把你照太黑了耶!爹恰說:我本來就很黑~~~)


I still remember chatting with Decha day and night in the kitchen...
Listen to his last trip, his next trip...What a travelling Decha!!

猶記得那些和爹恰一起在廚房聊天的日子,
聽著他的每一趟旅程,聊著我們接下來安排的行程,他就是很愛跟我聊去玩的大小事啦!
(請原諒我不想和英文翻譯一樣)


照片文字:要不你黑,要不就是後面風景太亮,到底要犧牲你,還是犧牲後面的風景呀?

Decha is always wearing a gentle smile on his face~~~

The only time I saw him crying is on the last day of his european friend's visit.
The same feeling of mine now.

爹恰的臉上總是掛著微笑~~~

我唯一一次看到他哭,就是他歐洲朋友離開的那天,
想到那天和他在101離別,心裡也是酸酸的~~~



The world is just underneath...
When is the next gathering?

我們在離天空好近的地方相見,好不真實,
等毀回到地面,又要再次分離~~~


照片文字:謝謝爹恰請我一杯Bigtom的台啤冰淇淋~~~

Decha loves Ice Cream, Chocolate, nuts...
and cold weather...

我們常常不只聊著旅行,他第二常跟我聊的就是哪家超市有哈根大直在特價,或是Ben & Jerry哪個口味好吃...
他就是個愛冰淇淋、巧克力、花生的大男生!

還有,他是個不喜歡炎熱的泰國人,他就是超愛歐洲的涼涼天!



Cheers~~~Decha~~~

乾杯,爹恰,敬我們的友誼~~~
arrow
arrow
    全站熱搜

    Bella 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()